
CopenPay er tilbage: Nu med hele 90 aktører
Wonderful Copenhagen skyder 2. sæson i gang af nudging-initiativet henvendt turister, CopenPay, som sidste år gik verden rundt med over 4.850 internationale medieomtaler. Nu kommer CopenPay tilbage i en 2025-version. Denne gang med tre gange så mange deltagende aktører og i dobbelt så lang periode som første udgave sidste år og med nye tiltag.
Få en gratis bådtur, hvis du samler skrald. Eller en gratis vegetarfrokost, hvis du hjælper til i en urban garden. Sidste år lancerede Wonderful Copenhagen pilotprojektet, CopenPay, hvor turister i hovedstaden bliver belønnet med gratis oplevelser for deres miljøbevidste handlinger. Og nu er Wonderful Copenhagen tilbage med en ny version for 2025, som både er markant større i omfang og i længden.
9 uger med CopenPay
CopenPay blev en kæmpe succes sidste år med stor tilfredshed fra både turister og aktører, og de 26 deltagende aktører i 2024 er i år mere end tredoblet til 90. Og sidste års fire uger er i år udvidet til ni uger fra 17. juni til 17. august med gratis oplevelser i en bred geografi omkring hovedstaden. De 90 deltagende aktører i år tæller bl.a.: Kronborg Slot, Arken, Naturpark Amager, Too Good To Go, Københavns Zoo, Home of Carlsberg, M/S Museet for Søfart, Nordic Ocean Watch og mange flere.
Ambitiøse mål
”Vi har sat nogle ambitiøse mål i vores nye strategi om bæredygtig omstilling af hovedstadens turisme. Det er et kæmpe arbejde, og her er der ikke nogen nemme løsninger,” siger Søren Tegen Pedersen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, og fortsætter:” Målet med CopenPay er i første omgang at nudge vores turister og rykke ved deres bevidsthed om at træffe mere miljøbevidste valg. Og samtidig gør vi det nemmere for dem konkret at give noget positivt tilbage til den by, de besøger.”